- Pradžia
- Naujienos
- Struktūra ir kontaktinė informacija
- Administracinė informacija
- Teisinė informacija
- Veiklos sritys
- Korupcijos prevencija
- Paslaugos
- Atviri duomenys
- Asmens duomenų apsauga
- Projektai
- Aktualu (nuteistųjų ir suimtųjų giminėms ir artimiesiems)
- Bendradarbiavimas
- Klausimai
- Nuorodos
- Konkursai ir atrankos
- Darbuotojams
- Paieška
Kontaktai
Rasų g. 8, LT-11350 Vilnius
Tel. (8 5) 219 8827, +370 602 41060
El. paštas: dvs.vk@kalejimai.lt
Naujienos
Aktyvus pašnekovo klausymas – svarbi komunikacijos dalis
.jpg)
Vilniaus pataisos namų Resocializacijos skyriaus psichologų padėjėjai, kurie šiuo metu mokosi Vilniaus universitete pagal magistrantūros studijų programą „Teisės psichologija“, dalindamiesi gerąją praktika, parengė darbuotojams psichoedukacinio pobūdžio atmintines. Jose pateikta informacija apie aktyvaus klausymo naudą ir svarbą, metodai ir patarimai, kaip išmokti aktyviai klausyti pašnekovo.
Aktyvus klausymas – tai vienas iš svarbiausių komunikacijos priemonių ir darbo metodų bausmių vykdymo sistemoje. Taikydamas aktyvaus klausymo metodus, darbuotojas kuria bendradarbiavimu grįstą kontaktą su nuteistaisiais, suimtaisiais ir savo kolegomis. Aktyvus klausymas padeda pašnekovui jaustis išgirstu ir kuria su juo pasitikėjimu grindžiamą ryšį. Aktyvus klausymas tarsi įrankis, kuriuo galima mažinti konfliktų kiekį, pagerinti režimo ir vidaus taisyklių laikymąsi.
Aktyvaus klausymo principai yra mokėti pašnekovą išgirsti, sutelkti į jį dėmesį, jo kūno kalbą, gestus, veido išraiškas, o rūpesčių ar problemų nestokojantį pašnekovą – nesmerkti ar kitaip vertinti, bet stengtis suprasti, pasitikslinti. Visa tai padeda pašnekovui pasijausti išgirstu, suprastu, išklausytu ir nusiraminti.
Tikimasi, kad parengta medžiaga praplės darbuotojų žinias ir padės veiksmingai taikyti kasdienėje darbo veikloje.